Pages

Tuesday 28 February 2012

PERBEZAAN IPAD DENGAN SAMSUNG GALAXY TAB



Teknologi Ipad kini makin meluas penggunaannya. Di tambah pula saingan dari Samsung yang Memperkenalkan gadjet baru iaitu Galaxy Tab. So, agak sukar untuk kita membuat pilihan antara keduanya memandangkan kedua- duanya hampir mempunyai fungsi yang sama. Jadi di sini ada perbezaan antara ipad dengan galaxy tab supaya pengguna lebih mudah untuk membuat pilihan.






Ini ialah berbezaannya.

Screen Ipad lagi besar dari galaxy, orang sekarang lebih suka pakai Ipad, mungkin sebab dia berjenamakan  APPLE tetapi tahukah anda bahawasanya galaxy lagi banyak fungsi daripada Ipad.

Contohnya seperti, samsung galaxy tab ada:

Expandable storage sehingga 32 GB
Keluasan RAM sebanyak 512MB, Ipad hanya ada 256 MB.
Yang paling best, galaxy tab ada camera! dua pulak tu depan dan belakang.
Dan galaxy tab juga ada phone. Ipad tidak ada.
Bagaimana pula dengan GPS

okay, Ipad ada dua jenis iaitu

with 3G
and without 3G

So, hanya Ipad yang dengan 3G sahaja yang ada GPS manakala yang tiada 3G tidak ada GPS. So, kalau sesat sila buka manual map.

Berbeza pula dengan samsung galaxy tab sebab ia ada GPS.

Bagaimana pula dengan berat kedua dua gajet ini?

Kalau tengok size pun dah tahu mana yang berat kan berat Ipad is 1.5/1.6 pounds while galaxy tab hanya 0.86 pounds. wahh!. menarik bukan?

Kalau lihat pada kelebihan samsung galaxy tab, sudah pasti saya lebih memilih galaxy tab sebagai pilihan gajet terbaru tetapi bagi mereka yang lebih mementingkan jenama, pastinya akan memilih Ipad

sumber : lalaict4us.blogspot.com


No comments:

Post a Comment